Tulevat tapahtumat

Yhdistys

Mikä oikeastaan on valenssi? Kemiallisena terminä valenssilla on useita merkityksiä. On olemassa valenssielektroneja, valenssivöitä, valenssi voi tarkoittaa myöskin ionin sähkövarausta tai kovalenttisten sidosten määrää. On olemassa myös Valenssi ry, viralliselta nimeltään Oulun yliopiston kemistit ry, joka ajaa opiskelijoiden etuuksia moninaisin tavoin. Valenssi ry on ollut olemassa jo vuodesta 1966, eli se on jo hyvinkin keski-ikäinen, mutta silti varsin nuorekas yhdistys.

Valenssi järjestää tapahtumia, myy luentomonisteita (siis prujuja) ja muuta tarpeellista kemistintarviketta, kehittää laitoksen opetustoimintaa sekä edustaa ja edistää muutenkin kemian opiskeltavuutta. Ehkä näkyvin toiminnan muoto on kuitenkin niin kutsuttu Koppi. Taaskaan ei pidä sotkeentua liikaa kemian termistöön ja ajatella alkeiskoppeja, vaikka Koppi saattaa jokseenkin alkeelliselta vaikuttaa asiaan perehtymättömälle. Koppi on jokaisen kemistin turvapaikka suuressa Oulun yliopistossa: sieltä saa kahvia, teetä ja sympatiaa. Valenssilla on myös oma lehti, tutor-tupa ja juuri edessäsi olevat nettisivut.

Osta haalarimerkkejä!

Haalarimerkit alkaen 1,5e

Sosiaalinen media

valenssidiscord